
Gå til nettsiden
Workplace Safety har en egen nettside. Les mer på workplacesafety.no
Innhold
Et smart stoffkartotek
Workplace Safety er et nytt stoffkartotek med smarte løsninger! Med smart bruk av teknologi har vi utviklet flere automatiserte prosesser som forenkler håndteringen av sikkerhetsdatablader (SDS) i din virksomhet.
Hva er Workplace Safety?
Workplace Safety er et softwareprodukt som hjelper din virksomhet med å ha kontroll på sikkerhetsdatablader (SDS) for farlige kjemikalier. I stoffkartoteket kan man også legge inn informasjonsblad for andre helseskadelige stoffer og helsefarlig biologisk materiale. Systemet er tilpasset alle flater og er laget både for ansatte som utfører arbeidsoperasjoner, og for dem som har HMSK-ansvar i virksomheten.
Et produkt i samsvar med dagens krav
Vi har utviklet Workplace Safety i henhold til lovverket som gjelder for virksomheter med helsefarlig eksponering på arbeidsplassen. Med Workplace Safety får du et brukervennlig og stabilt system som vil hjelpe virksomheten med å etterleve dagens krav i forskrifter og lovverk.
Dette er de viktigste funksjonene i Workplace Safety:
- Stoffkartotek
- Lokal SDS-database
- Global SDS-database
- Eksponeringsregister
- Risikovurdering
- Substitusjonsverktøy
Stor eller liten bedrift?
Workplace Safety brukes i dag av både små bedrifter med mindre enn hundre SDS, og av store virksomheter med flere avdelinger og flere tusen SDS. Se hvilke virksomheter som bruker Workplace Safety her.
Lurer du på om Workplace Safety vil passe for dine behov? Bestill en demo og la oss vise deg hvordan Workplace Saftey kan brukes av både små og store virksomheter.
Gratis demo!
La oss vise deg produktet vårt!
Med en demo av Workplace Safety vil du raskt se hvilke grep vi har gjort for å redusere administrasjonsarbeidet i et stoffkartotek.
8 grunner til å bytte til Workplace Safety

1. Full tilgang til vår omfattende SDS-database
Vi mener at vi i dag sitter med Norges største SDS-database og den kan alle våre kunder benytte til å laste ned sikkerhetsdatablader til sitt stoffkartotek.
2. Automatisert vedlikehold av SDS
Vi har egne programmer som sjekker om sikkerhetsdatablader blir oppdatert. Når en revidert SDS blir tilgjengelig på internett vil systemet vårt fange det opp og PDF-en blir lastet inn i vår globale SDS-database. Du vil så bli varslet om at en revidert SDS er tilgjengelig, og du kan velge å legge den til i din lokale SDS-database.
3. Automatisert forvaltning av brukere
Workplace Safety kan synkronisere mot Microsoft Active Directory eller Microsoft Azure Active Directory, og tilgangsstyring kan administreres fra IAM-systemer hvis man har dette. Som administrator i Workplace Safety trenger du ikke å bruke tid på aktivering og sletting av brukere, dette oppdateres automatisk.
4. Single Sign-On (SSO)
Med brukerautentisering mot Active Directory kan vi tilby Single Sign-On til alle brukere. Det betyr at når du logger deg på jobb-brukeren din, så blir du automatisk logget inn i Workplace Safety også.
5. Samme pris for alle typer brukere
Vi skiller ikke mellom administratorer, superbrukere eller lesebrukere. Du står fritt til å velge hvilke tilganger de ansatte skal ha, uten at dette påvirker prisen.
6. Eksponeringsregister er inkludert
Ikke alle som har et stoffkartotek trenger et eksponeringsregister, men skulle det bli nødvendig så er denne funksjonaliteten inkludert og klar til bruk.

7. Vellykkede migreringsprosjekter
Mange av våre kunder har hatt stoffkartoteket sitt hos etablerte leverandører i mange år og har hundrevis (av og til tusenvis) av sikkerhetsdatablader som må overføres. Vi har automatisert store deler av denne prosessen slik at vi kan laste inn dine sikkerhetsdatablader og lokasjonshierarki fra gammel til ny løsning på rimelig kort tid. Dette har vi gjort før!
8. Vi er utfordrere!
Vår tilnærming til dette produktet er: «Mye av dette har blitt gjort før, og nå skal vi gjøre det bedre». Vi er i en krevende, men spennende utfordrerposisjon i et marked som er helt nytt for oss.
Vi er nådeløse mot unødvendige manuelle prosesser og med et innebygget «disruptive» tankesett er vi alltid på jakt etter områder som kan forbedres med smart bruk av teknologi. Hvorfor skal man bruke tid på manuelle oppgaver når man kan lage software som gjør samme jobben?
I Workplace Safety har dette resultert i flere automatiserte prosesser, blant annet for vedlikehold av SDS i stoffkartoteket. Brukervennlighet står også høyt og vi har jobbet hardt med å forenkle gjennomføring av risikovurderinger. At produktet skal være enkelt å administrere har også vært høyt prioritert.
Da vi lanserte produktet sommeren 2020 gikk vi ut med navnet «Netpower Stoffkartotek». I dag kan produktet også brukes til mye mer enn det – derav navnet Workplace Safety.
Vi skal lage det kundene våre vil ha. Vil du være med og påvirke retningen til Workplace Safety? Da må du bli med oss – vi har bare så vidt begynt!

Interessert? Ta kontakt!
Ønsker du mer informasjon, eller en demo av Workplace Safety? Vi tar gjerne en prat med deg.
Ring oss på 51 95 80 00 eller send en e-post til info@netpower.no