Innholdsmarkedsføring er en strategi hvor man produserer og deler relevant og verdifullt innhold for å tiltrekke, etablere relasjon og engasjere en tydelig definert målgruppe – målet er økt salg.
Denne strategien kalles også content marketing. 

Hvorfor du bør vurdere å satse på innholdsmarkedsføring

  • Kunden får verdifull informasjon, i stedet for reklame de ikke er interessert i.
  • Du produserer verdifullt innhold som du kan dele i sosiale medier (hvor rene reklame tekster tar seg dårlig ut.)
  • Dette innholdet kan også brukes i nyhetsbrev
  • Kundene dine engasjeres av dette innholdet og vil derfor oftere klikke liker, kommentere eller dele.
  • Denne formen for markedsføring er også veldig bra for Google, den vil føre til bedre organisk plassering og dermed mer gratis trafikk fra Google.
  • Annonseblokkerere i nettlesere brukes i større grad. Apple vil bl.a gjøre dette til en default innstilling i sin Safari nettleser. Ønsker du å nå frem til dine prospekter, må du i større grad gjøre dette i egne eide kanaler ved å treffe brukerne der de ønsker det, når de ønsker det.

Kapost rapporterer om seks ganger høyere konverteringsfrekvens på nettstedet for bedrifter som fokuserer innholdsmarkedsføring. De har også 7-8 ganger høyere unik trafikk på nettstedet sammenlignet med konkurrenter. (19,7% vs 2,5%).

Hva vi kan hjelpe med
Innholdsmarkedsføring starter med en omfattende analyse av eksisterende markedstiltak og trafikk på bedriftens nettsted. Det er viktig å identifisere hvor skoen trykker for å iverksette tiltak som gir effekt, samt å få vite hvem bedriftens kunder og brukere av nettstedet er.

Vi vil i denne prosessen få vite om tiltakene skal tilpasses det å tiltrekke nye brukere, identifisere brukerne for å bedre kommunisere med disse, øke salget eller sette inn lojalitetsskapende tiltak i etterkjøpsprosessen. Det er ofte slik at alle disse områdene trenger tiltak.
Det videre arbeidet vil dreie seg om:

  • Oppstart: Utarbeidelse av strategi, metodikk, valg av kanaler, valg av verktøy
  • Planlegging: Utvikling av segmenter og kjøpspersoner/personas, identifisere innholdsbehov, publiseringskalender, identifsere analysebehov 
  • Produsere: Tilpasse innhold til segmenter, identifisere og tilpasse eksisterende innhold, produksjon av nytt innhold
  • Oppstart: Implementere verktøy, automatisere distribusjonen av innhold, iverksette den utviklede strategien

Kontakt oss i dag og få en time gratis med digital markedsfører! 
Fyll ut kontaktskjemaet til venstre eller send en epost til salg[krøllalfa]netpower.no

Netpower-kunder sier:

«Vi i Sportsdeal ønsket å satse på en større og mer erfaren webleverandør. Valget var relativt enkelt. Vi valgte en testvinner! Netpower sitter på svært mye kunnskap som vi kan benytte i vår nettbutikk, også i fremtiden. Vi er svært fornøyde med sluttresultatet og ser frem til videre samarbeid.»  

Øyvind Tørre, Sportsdeal



 
Spørsmål?

Morten Hjelle
Avdelingsleder
992 97 090