Innholdsmarkedsføring er en strategi hvor man produserer og deler relevant og verdifullt innhold for å tiltrekke, etablere relasjon og engasjere en tydelig definert målgruppe – målet er økt salg.
Denne strategien kalles også content marketing. 

Hvorfor du bør vurdere å satse på innholdsmarkedsføring

  • Kunden får verdifull informasjon, i stedet for reklame de ikke er interessert i.
  • Du produserer verdifullt innhold som du kan dele i sosiale medier (hvor rene reklame tekster tar seg dårlig ut.)
  • Dette innholdet kan også brukes i nyhetsbrev
  • Kundene dine engasjeres av dette innholdet og vil derfor oftere klikke liker, kommentere eller dele.
  • Denne formen for markedsføring er også veldig bra for Google, den vil føre til bedre organisk plassering og dermed mer gratis trafikk fra Google.
  • Annonseblokkerere i nettlesere brukes i større grad. Apple vil bl.a gjøre dette til en default innstilling i sin Safari nettleser. Ønsker du å nå frem til dine prospekter, må du i større grad gjøre dette i egne eide kanaler ved å treffe brukerne der de ønsker det, når de ønsker det.

Kapost rapporterer om seks ganger høyere konverteringsfrekvens på nettstedet for bedrifter som fokuserer innholdsmarkedsføring. De har også 7-8 ganger høyere unik trafikk på nettstedet sammenlignet med konkurrenter. (19,7% vs 2,5%).

Hva vi kan hjelpe med
Innholdsmarkedsføring starter med en omfattende analyse av eksisterende markedstiltak og trafikk på bedriftens nettsted. Det er viktig å identifisere hvor skoen trykker for å iverksette tiltak som gir effekt, samt å få vite hvem bedriftens kunder og brukere av nettstedet er.

Vi vil i denne prosessen få vite om tiltakene skal tilpasses det å tiltrekke nye brukere, identifisere brukerne for å bedre kommunisere med disse, øke salget eller sette inn lojalitetsskapende tiltak i etterkjøpsprosessen. Det er ofte slik at alle disse områdene trenger tiltak.
Det videre arbeidet vil dreie seg om:

  • Oppstart: Utarbeidelse av strategi, metodikk, valg av kanaler, valg av verktøy
  • Planlegging: Utvikling av segmenter og kjøpspersoner/personas, identifisere innholdsbehov, publiseringskalender, identifsere analysebehov 
  • Produsere: Tilpasse innhold til segmenter, identifisere og tilpasse eksisterende innhold, produksjon av nytt innhold
  • Oppstart: Implementere verktøy, automatisere distribusjonen av innhold, iverksette den utviklede strategien

Kontakt oss i dag og få en time gratis med digital markedsfører! 
Fyll ut kontaktskjemaet til venstre eller send en epost til salg[krøllalfa]netpower.no

Netpower-kunder sier:

«Vi har gått fra en av bransjen dårligste nettbutikker til en av de bedre nettbutikkene i bransjen. Designet er blitt lyst og luftig og vi syntes sidene viser frem varene våre på en flott måte. Jeg er også godt fornøyd med plattformen fra Netpower som gjør administrasjonen og driften av nettbutikken mye lettere nå i forhold til tidligere.»  

Kyrre Flotve, God-Tur



 
Spørsmål?

Morten Hjelle
Avdelingsleder
992 97 090