Digital markedsføring

  • Profesjonell hjelp
  • Konkrete resultater
  • Økt synlighet
Netpower kan hjelpe deg med alt fra design til optimalisering og annonsering. 

- Sosiale medier
- Overvåkning
- Innholdsmarkedsføring
- Bedriftsblogg
- Annonsering
- Landingssider
- Nyhetsbrev
- Søkemotoroptimalisering

Annonsering

Viste du at du kan annonsere målrettet mot kjønn, aldersgrupper eller geografi? Annonser på internett kan settes opp til å treffe svært målrettet. 

Netpower bistår deg med annonsering som fungerer for deg. Enten dette er tekstannonser rettet mot hva folk søker etter, bannere på nettsider eller mobil app'er eller synlighet i kartet som viser hvor du holder til.

Med Remarketing kan du være ekstra synlig mot brukere som har vært innom nettsiden din og vise disse egne annonser. Vi ser ofte svært god effekt av å annonsere mot brukere som vet hvem du er og dette kan hjelpe deg med å øke antall salg i nettbutikken eller komme i kontakt med potensielle kunder.

Gjennom AdWords kan du annonsere for å bygge merkevaren eller salg at konkret produkt. Du kan få høy synlighet på hos Google og andre relevante nettsteder. Har du nettbutikk kan hele eller deler av butikken din legges ut i Google Merchant Center og være synlig når folk leter etter det du selger. Målrettet og effektiv annonsering!

Annonsering i sosiale kanaler som Facebook, LinkedIn og Twitter er også en mulighet, gjerne i kombinasjon med annet innhold. Her hjelper Netpower deg hele veien til å nå målene dine.

Prøv i dag og se resultatene umiddelbart.

Kontakt oss i dag og få en time gratis med digital markedsfører! 
Fyll ut kontaktskjemaet til venstre eller send en epost til salg[krøllalfa]netpower.no

Innholdsmarkedsføring

Innholdsmarkedsføring er en strategi hvor man produserer og deler relevant og verdifullt innhold for å tiltrekke, etablere relasjon og engasjere en tydelig definert målgruppe – målet er økt salg.
Denne strategien kalles også content marketing. 

Hvorfor du bør vurdere å satse på innholdsmarkedsføring

  • Kunden får verdifull informasjon, i stedet for reklame de ikke er interessert i.
  • Du produserer verdifullt innhold som du kan dele i sosiale medier (hvor rene reklame tekster tar seg dårlig ut.)
  • Dette innholdet kan også brukes i nyhetsbrev
  • Kundene dine engasjeres av dette innholdet og vil derfor oftere klikke liker, kommentere eller dele.
  • Denne formen for markedsføring er også veldig bra for Google, den vil føre til bedre organisk plassering og dermed mer gratis trafikk fra Google.
  • Annonseblokkerere i nettlesere brukes i større grad. Apple vil bl.a gjøre dette til en default innstilling i sin Safari nettleser. Ønsker du å nå frem til dine prospekter, må du i større grad gjøre dette i egne eide kanaler ved å treffe brukerne der de ønsker det, når de ønsker det.

Kapost rapporterer om seks ganger høyere konverteringsfrekvens på nettstedet for bedrifter som fokuserer innholdsmarkedsføring. De har også 7-8 ganger høyere unik trafikk på nettstedet sammenlignet med konkurrenter. (19,7% vs 2,5%).

Hva vi kan hjelpe med
Innholdsmarkedsføring starter med en omfattende analyse av eksisterende markedstiltak og trafikk på bedriftens nettsted. Det er viktig å identifisere hvor skoen trykker for å iverksette tiltak som gir effekt, samt å få vite hvem bedriftens kunder og brukere av nettstedet er.

Vi vil i denne prosessen få vite om tiltakene skal tilpasses det å tiltrekke nye brukere, identifisere brukerne for å bedre kommunisere med disse, øke salget eller sette inn lojalitetsskapende tiltak i etterkjøpsprosessen. Det er ofte slik at alle disse områdene trenger tiltak.
Det videre arbeidet vil dreie seg om:

  • Oppstart: Utarbeidelse av strategi, metodikk, valg av kanaler, valg av verktøy
  • Planlegging: Utvikling av segmenter og kjøpspersoner/personas, identifisere innholdsbehov, publiseringskalender, identifsere analysebehov 
  • Produsere: Tilpasse innhold til segmenter, identifisere og tilpasse eksisterende innhold, produksjon av nytt innhold
  • Oppstart: Implementere verktøy, automatisere distribusjonen av innhold, iverksette den utviklede strategien

Kontakt oss i dag og få en time gratis med digital markedsfører! 
Fyll ut kontaktskjemaet til venstre eller send en epost til salg[krøllalfa]netpower.no

Søkemotoroptimalisering (SEO)

Søkemotoroptimalisering (SEO) handler kort fortalt om å øke synligheten i søkeresultatene til Google og andre søkemotorer. De faktorene som er viktige når det kommer til SEO er tekniske, innhold og eksterne. Vi jobber aktivt med SEO for deg, slik at du får så mye utav din nettløsning som mulig.

Søkemotoroptimalisering er viktigere enn noen gang. I dag bruker over 90% av alle brukere på nettet søkemotor for å finne varer og tjenester.
90% av de som bruker Googles søkemotor blar ikke videre til side to i søkeresultatene, derfor er det viktig å være tilstede på side en.

75% av brukerne klikker på organiske resultater på Google, kun 25% klikker annonsene på Google. Bedrifter kan selv gjøre mange enkle grep for å bedre sin plassering på Google. 


Analyse og optimalisering av din løsning er viktig for at du skal kunne oppnå dine mål. Vi bruker måleverktøy som Google Analytics, Google Webmaster Tools og SEOmoz, analyserer og definerer tiltak som det bør jobbes videre med.

Det er konstant endringer og oppstår nye muligheter, som ditt nettsted bør dra nytte av. Dette er noe vi kan rådgi deg som kunde om.


Vi tilbyr:

- On site seo: Gi opplæring i skriving for web eller vi kan skrive om/endre nettsiden for kunde.
- Teknisk analyse: Vi analyserer nettstedet ditt for å finne tekniske endringer som hindrer en god plassering på Google. 

Kontakt oss i dag og få en time gratis med digital markedsfører! 
Fyll ut kontaktskjemaet til venstre eller send en epost til salg[krøllalfa]netpower.no

Sosiale medier

Facebook, Google+, LinkedIn, Twitter og YouTube er sosiale kanaler som kan gjøre en forskjell for deg og din bedrift.

Hvorfor du bør satse på sosiale medier:
- Økt salg
- Engasjerte/fornøyde potensielle og nåværende kunder
- Bedre omdømme
- Du når flere som er interessert i deg og din bedrift
- Flere besøkende til nettsiden din
(Disse tingene forutsetter at du har en strategi i bunn.)

Sosiale medier er i dag et viktig redskap for mange bedrifter for å lykkes på nett. Mulighetene er mange og Netpower hjelper deg med et opplegg som er tilpasset deg og din bedrift. 

Facebook, Google+, LinkedIn, Twitter, Youtube og Instagram er bare noen av kanalene som blir mer og mer sentrale for å nå ut, kommunisere og være tilstede. 

Hvordan og hvilke sosiale medier du bør bruke er avhengig av hva du ønsker å oppnå. Netpower bistår deg med en helhetlig tilnærming som ser på en rekke muligheter enten det er for å øke salget, bygge merkevare, rekruttere nye ansatte eller innarbeide interne retningslinjer.

Noen eksempler på hva vi kan gjøre for deg: 

- Utarbeidelse sosiale medier strategi: Strategi, budskap, hvilke kanaler, mål, publiseringsplan.

- Komme i gang med sosiale medier: Helt konkret – hvordan bruke de ulike kanalene, hvordan man poster, hva man bør tenke på før man poster i de ulike kanalene, verktøykasse for de ulike kanalene, kampanjer, kundeservice.

- Optimalisering av din tilstedeværelse på Facebook: Ved optimalisering av blant annet tidspunkt og lengden på posten, kan postene dine bli sett av mange flere - uten å bruke annonsekroner. 

Kontakt oss i dag og få en time gratis med digital markedsfører! 
Fyll ut kontaktskjemaet til venstre eller send en epost til salg[krøllalfa]netpower.no

Nyhetsbrev

Det er mye snakk om sosiale medier. Men forskning viser at epostmarkedsføring/nyhetsbrev er mer effektivt enn sosiale medier i å tiltrekke kunder. (Custora)

Kunder som kommer fra epost handler mer og bruker mer penger. Studien fra Custora sier kundene er 11% mer verdifulle når de kommer fra epost. Kun de som kommer fra søkemotorer er mer verdifulle, kjøper oftere og legger igjen mer penger. 

Nyhetsbrev er den mest direkte kommunikasjonslinjen du kan få fra konvertering til salg, dette er grunnen til at de beste digitale markedsførerne ikke har noen intensjon om å gi opp nyhetsbrevet med det først. 

Det er også utrolig kostnadseffektiv. Med en avkastning på rundt 4.300% (iflg l Direct Marketing Association), epostmarkedsføring betaler praktisk talt for seg selv. Bruk epost som en kanal når du ønsker å flytte fra samtale til handel!

Vi kan tilby: 
- Finne verktøyet som passer deg
- Lage maler til nyhetsbrev
- Oppsett og utsendelse
- Opplæring/foredrag i effektiv epostmarkedsføring

Kontakt oss i dag og få en time gratis med digital markedsfører! 
Fyll ut kontaktskjemaet til venstre eller send en epost til salg[krøllalfa]netpower.no

Overvåkning

Hvis noen omtaler dine produkter eller tjenester på Internett, får du da beskjed om dette automatisk? 

Hva om noen søkte på deg og finner negativ informasjon om deg eller dine produkter – og det uten at du vet det? 
61% gjør research om produkter på nettet før de handler. 44% av nettshoppere starter kjøpsprosessen ved bruk av en søkemotor. (Kilde: Interconnected World: Shopping and Personal Finance, 2012)

Gjennom overvåkning får du beskjed dersom du nevnes av pressen, sosiale nettverk eller bloggsfæren. På denne måten kan du også finne ut om noen har referert til en pressemelding du har sendt eller en nyhetssak. Du oppdager uoppfordret omtale av deg/bedrfiten din. Dette er et viktig verktøy for å kunne bygge videre på positive nyheter og samtidig raskt uskadeliggjøre/rette opp negative nyheter.

Overvåkning kan også brukes til å følge med på konkurrenter eller til å få tilsendt blogginnlegg om spesielle emner oa som dere kan bruke i sosiale medier.

 
Dette tilbyr vi: 

- Sette opp overvåkning/lytting. Sende daglige/ukentlige rapporter.
- Strategi håndtering av positive/negative nyheter.

Kontakt oss i dag og få en time gratis med digital markedsfører! 
Fyll ut kontaktskjemaet til venstre eller send en epost til salg[krøllalfa]netpower.no

Landingssider

Den første siden du kommer til på et nettsted når du klikker inn fra en link i sosiale medier/andre nettsteder/Google ol. 

Vanligvis vil 60/70% trafikken inn til alle nettsteder komme fra andre sider enn forsiden, disse kaller vi landingssider.

En god landingsside øker konverteringsgraden på nettsiden din! Det betyr at flere kontakter deg for tilbud/bestiller katalog/legger inn en bestilling oa.

Dette tilbyr vi:

- Planlegge landingssider, sette opp, teste/måle, foreslå endringer, utføre endringer.  

Kontakt oss i dag og få en time gratis med digital markedsfører! 
Fyll ut kontaktskjemaet til venstre eller send en epost til salg[krøllalfa]netpower.no

Bedriftsblogg

Hvorfor blogge? Blogging gir mer trafikk fra Google, nettsiden klatrer høyere opp på Google. Du får innhold til å dele i sosiale medier, nye kunder, økt salg. 


31,1% av nettbrukere ser på firmablogg som den nest største innflytelsesrike faktoren som innvirker på kjøpsbeslutningen.


Vi tilbyr: 

- Utforming/sette opp bloggen for deg

- Opplæring blogging, hva du bør tenkere på.

- Opplæring teknisk i verktøy

Når du blogger er det også viktig å ha en strategi i bunn og en publiseringsplan, det er noe vi selvsagt også kan hjelpe med.

Kontakt oss i dag og få en time gratis med digital markedsfører! 
Fyll ut kontaktskjemaet til venstre eller send en epost til salg[krøllalfa]netpower.no