Innhold

Skill deg ut i mengden

Facebook, Google+, LinkedIn, Twitter og YouTube er sosiale medier som kan gjøre en forskjell for deg og din bedrift.

Forstudier

Møt både kunder og de potensielle kundene dine der de er på deres premisser. Gi dem innhold som er verdifullt for dem og tilbake får du fornøyde kunder og nye kunder. I sosiale medier er kundeservice en viktig nøkkel for at du skal skille deg ut i mengden. Sosiale medier handler ikke bare om å poste en oppdatering. Oppdateringen bør også tilpasses i språk, innhold i forhold til målgruppe, tidspunkt den blir postet, antall tegn som brukes den må også passe inn i bedriftens overordnede strategi.

Det finnes et hav av sosiale medier, de mest populære er Facebook, YouTube Twitter, LinkedIn og Instagram.

Innholdet ditt må også tilpasses ut i fra hvilket sosialt medium det skal ut i. På Facebook når en statusoppdatering ut til «bare» 4-6% av fansen din, derfor bør du også ta hensyn til algoritmene og prøve å utnytte de til din fordel for å nå flest mulig og skape engasjement rundt din bedrift.

Ut fra din målgruppe kan vi fortelle deg hvilke(t) sosialt medium du får mest igjen for å være synlig på.

Hvorfor bør du satse på sosiale medier

  • Økt salg
  • Engasjerte / fornøyde potensielle og nåværende kunde
  • Bedre omdømme
  • Flere besøkende til nettsiden din

Sosiale medier er et viktig redskap

Sosiale medier er i dag et viktig redskap for mange bedrifter for å lykkes på nett. Mulighetene er mange og Netpower hjelper deg med et opplegg som er tilpasset deg og din bedrift.

Facebook, Google+, LinkedIn, Twitter, Youtube og Instagram er bare noen av kanalene som blir mer og mer sentrale for å nå ut, kommunisere og være tilstede.

Hvordan og hvilke sosiale medier du bør bruke er avhengig av hva du ønsker å oppnå. Netpower bistår deg med en helhetlig tilnærming som ser på en rekke muligheter enten det er for å øke salget, bygge merkevare, rekruttere nye ansatte eller innarbeide interne retningslinjer.

Annonsering i sosiale medier

Sosiale medier gir også mulighet for annonsering, som kan være svært effektivt.

På Facebook kan du f.eks målrette annonser mot de som har besøkt nettsiden din eller du kan annonsere mot de du har på din nyhetsbrevliste.

Kontakt oss

Noen referanser