Nå har veldedige organisasjoner muligheten til å nå ut med sitt budskap og annonsere for over 50.000 kroner pr måned hos Google.

Annonsering på Google er svært effektivt for å nå ut til en bestemt målgruppe med sitt budskap. Ved å kun være synlig på utvalgte søkeord og setninger kan man styre hvem man ønsker å nå.

Frem til nå har organisasjoner med veldedige formål måttet betale på lik linje med kommersielle bedrifter. Men ikke nå lengre. 

Google har nå lansert Google Grants i Norge som gir ideelle organisasjoner en fantastisk mulighet til å markedsføre sitt budskap. For å få denne muligheten stiller Google en rekke krav om både hvem du er og hvordan annonseringen utføres.

Det stilles krav til både hvordan annonsene skal se ut, hva de kan inneholde og ikke minst hvilke søkeord som kan kobles mot annonsene.

  • et dagsbudsjett på 329 USD, tilsvarende ca. 10 000 USD i måneden
  • må være registrert i Frivillighetsregisteret eller hos Skatteetaten
  • annonsene må ta utgangspunkt i organisasjonens mandat
  • annonsene kan kun kobles mot én nettadresse
  • det må være løpende aktivitet på kontoen
  • må ha et fungerende nettsted med fyldig innhold

Netpower sine eksperter på AdWords kan hjelpe deg med å utnytte mulighetene som Google Grant tilbyr. Vi hjelper deg kvalifisere og drive markedsføringen slik at du oppnår dine mål.

Netpower-kunder sier:

«Vi har gått fra en av bransjen dårligste nettbutikker til en av de bedre nettbutikkene i bransjen. Designet er blitt lyst og luftig og vi syntes sidene viser frem varene våre på en flott måte. Jeg er også godt fornøyd med plattformen fra Netpower som gjør administrasjonen og driften av nettbutikken mye lettere nå i forhold til tidligere.»  

Kyrre Flotve, God-Tur



 
Spørsmål?

Morten Hjelle
Avdelingsleder
992 97 090